Jak szukać pracy?

Od czego zacząć poszukiwania pracy?

Punktem wyjścia w poszukiwaniu pracy powinno być określenie tego co w ogóle chcemy robić. Na samym początku należy zastanowić się jaka aktywność zawodowa nas interesuje. Czy to będzie praca biurowa czy może marketing? Wszystko zależy od tego jakie są nasze słabe a jakie mocne strony. Przydatnym narzędziem będzie w tym wypadku analiza SWOT, dzięki niej mamy pewność, że analiza informacji o nas została wykonana dogłębnie i precyzyjnie. Określa ona słabe jak również mocne strony oraz szanse i zagrożenia. Pomaga znaleźć odpowiedź na wiele pytań pojawiających się podczas poszukiwania pracy. Często zastanawiamy się czy damy radę, czy dana mocna strona w jakiś sposób wpłynie na szansę lub niweluje zagrożenie.
Wiele zależy również od wykształcenia. Pracodawcy zwracają uwagę na to czy kwalifikacje przyszłego pracownika zgadzają się z wymaganiami postawionymi przez nich samych. Dlatego tak ważne jest rozwijanie się w kierunku, który nas interesuje. Im większe zaplecze jeżeli chodzi posiadaną przez nas wiedzę tym lepiej poradzimy sobie z trudnościami oraz zadaniami postawionymi przed nami.

Gdzie szukać pracy?

Kiedy ustalimy w jakiej branży widzimy siebie przychodzi czas na poszukiwania. To najtrudniejszy etap, ponieważ często pojawiają się wątpliwości czy w ogóle coś znajdziemy. Kluczem do sukcesu będzie poszukiwanie pracy na profesjonalnych stronach, ponieważ mamy pewność, że nie zostaniemy oszukani przez przyszłego pracodawcę. Powstało wiele aplikacji, które ułatwiają nam dostęp do ofert pracy. Zakładając konto w danej aplikacji wprowadzamy wszystkie dane dotyczące pracy jakiej szukamy- zarobki, obszar, w którym szukamy pracy, konkretny zawód jaki chcemy wykonywać. Jest to ogromne ułatwienie, ponieważ tylko przefiltrowane ogłoszenia do nas trafiają i nie tracimy czasu na wielogodzinne poszukiwania. Oferty pracy opatrzone są opisem, numerem kontaktowym lub mailem co znacznie ułatwia komunikację. Zdarza się, że na stronie możemy załączyć swoje CV i przesłać je przyszłemu pracodawcy. Teraz już wszystko zależy od tego czy spodoba się i dostaniemy informację zwrotną w postaci zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną.

Jak szukać pracy?4 zasady dobrego CV

CV (Curriculum Vitae) to pewnego rodzaju reklama naszej osoby. Co zrobić, aby było czytelne oraz zachwyciło pracodawców? Oto 5 sprawdzonych tricków:

1. Pamiętaj o zamieszczeniu klauzuli!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 roku o Ochronie Danych Osobowych; tekst jednolity: Dz. U. 2016 r. poz. 922).
2. Dodaj zdjęcie

Koniecznie musi być aktualne 🙂

3. Zwróć uwagę na doświadczenie oraz wykształcenie

Kandydaci na stanowisko często chcą pochwalić się swoim całym doświadczeniem. Pamiętaj jednak, aby najwięcej uwagi skupić na doświadczeniu bezpośrednio związanym ze stanowiskiem na które aplikujesz.

4. Pisz tylko prawdziwe informacje!

Nie ma sensu kłamać w CV. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej zostaną zweryfikowane wszystkie dane. Kłamstwo może tylko spowodować większy stres przed rozmową.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here