Najważniejsze informacje o franchisingu

Rozpoczynając własną działalność gospodarczą, zazwyczaj początki bywają bardzo ciężkie. Nowi przedsiębiorcy nie tylko muszą nauczyć się prowadzenia biznesu, ale także, w większości przypadków, zmierzyć się z rzeszą bardziej doświadczonej konkurencji występującej na rynku. Budowanie własnej marki może zająć tak naprawdę wiele lat i niekoniecznie zakończyć się powodzeniem. Dla osób chcących skorzystać z gotowych rozwiązań marketingowych i know-how ciekawą możliwością prowadzenia biznesu jest franczyza, zawarta z marką rozpoznawalną w skali całego kraju i będącą ekspertem w danej dziedzinie biznesu.

Na czym polega franchising?

Franchising to forma działalności gospodarczej polegająca na współpracy pomiędzy franczyzodawcą i franczyzobiorcą. Reguły tej relacji są indywidualne i w każdym przypadku nieco się od siebie różnią. Istnieje jednak kilka elementów, które zazwyczaj przewijają się w ogłoszeniach franczyzodawców. Standardowo, chcąc rozpocząć współpracę, franczyzobiorca musi zapewnić określony kapitał początkowy konieczny do rozpoczęcia biznesu. Jego wysokość zależy między innymi od specyfiki branży i warunków rynkowych, jednak głównie określa wymagania finansowe stawiane przez franczyzodawcę. Ten oprócz kapitału początkowego, może wymagać wynajmu bądź posiadania biura w określonej części miasta, założenia działalności gospodarczej i prowizji lub stałej opłaty miesięcznej od prowadzonego biznesu. W zamian franczyzobiorca otrzymuje pomoc w początkowym okresie przedsięwzięcia, know-how dotyczące danej dziedziny oraz, przede wszystkim, marketing na szeroką skalę. Dodatkowo można zazwyczaj liczyć na pakiet szkoleń z obsługi narzędzi koniecznych do prowadzenia biznesu w poszczególnych branżach.

Dla kogo?

Franczyzobiorcą może zostać właściwie każda osoba posiadająca odpowiedni kapitał początkowy. Dodatkowym atutem będzie oczywiście doświadczenie i znajomość danego rodzaju biznesu. Na rynku jest obecnych wiele propozycji ze strony franczyzodawców, z pewnością każda chętna do skorzystania z tej formy działalności osoba znajdzie odpowiednie dla siebie ogłoszenie współpracy. Jest to doskonała opcja dla ludzi przedsiębiorczych, chcących spróbować swoich sił we własnej firmie, jednakże nieposiadających odpowiednich zasobów do długotrwałego tworzenia marki. Przeszkodą w osobistym kreowaniu wizerunku swojej działalności od podstaw mogą być nie tylko ograniczenia finansowe nowego przedsiębiorcy, ale także niechęć do mozolnego budowania swojej pozycji na rynku.

Jak wybrać odpowiedni sektor biznesu?

Wybierając ofertę franchisingu, warto skupić się na ogłoszeniach dotyczących sektorów gospodarczych, które są znajome. Doświadczenie i orientacja w danej branży z pewnością pomoże w prowadzeniu biznesu, jak i pozwoli w pełni wykorzystać potencjał know-how i marketingu płynącego ze współpracy z franczyzodawcą. Warto również dokładnie zbadać rynek ogłoszeniowy i wybrać ofertę jak najkorzystniejszą ze względów finansowych. Często w jednej dziedzinie branżowej występuje wielu franczyzodawców, dzięki czemu można dobrać propozycję dobrze dopasowaną do potrzeb franczyzobiorcy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here